19.11.2009

Dünya Kupası Elemeleri ve Slovenya Süprizi


Dün akşam saatlerinde, 4 gün önceki karşılaşmada Cezayir'i ''işkenceyle'' yenerek son bir maç oynama hakkı kazanan Mısır'ın, Cezayir'e elendiğini görerek rahatladım. Mısır 4 gün önce Mısır'daki maçı kazanmıştı da, Cezayirli oyunculara yapılanları gören futbolseverlerin sempatisini de kaybetmişti. Tarafsız sahada oynanan 'son' maçın skoru, tahminen benimgibileri sevindirmiştir. Oh olsun!!!


İrlanda maçının uzatma daikalarında, Henry gol öncesinde topu eliyle düzeltmese, şu anda futbol dünyası herhalde Slovenya'yı konuşuyor olacaktı. İlk maçtaki 2-1 skor Rusya açısından pek güvenli gözükmese de, açıkçası ben emindim Rusya'nın finallerdeki yerinden. Rusya'nın ilk maçtaki 80 dakikalık üstünlüğünü gören kimse de aksini düşünemezdi....

Slovenya'nın grupta Polonya ve Çekleri alt etmelerinin maçları izlemeyen biri olarak süpriz olduğunu düşünüyordum. Dünkü skorla resmen göt oldum. Özellikle hücumda yıldızlar karması görünümündeki Rusya, yine o yıldızlarından Aleksander Kerzhakov'un gördüğü - bana göre haksız karar - kırmızı kartla Güney Akrika biletini Slovenya'ya kaptırmış. O kart çıkmasa işler farklı gelişebilirdi veya aynı pozisyonda Samir Handanovic'e de kırmızı kart gösterilebilirdi. Bunları konuşmanın, Maribor'da maçın bitiş düdüğü çaldıktan sonra pek anlamı kalmıyor.

Slovenya'nın Rusya maçı için toplanan kadrosuna göz atınca, Handanovic ve Novakovic dışında en dikkat çekici isim olarak şu anda kiralık olarak Fk Moskova forması giyen Branko Ilic duruyor. Bir başka deyişle, Slovenya takımının en değerli oyuncularından biri, safdışı ettileri Rusya'nın sıradan takımlarından birinde forma giyiyor ve aynı rus ekibi kendi milli takımlarına da sadece 1 oyuncu veriyor. Branko Ilic'in sakatlığı nedeniyle 2 maçta da forma giyemediğini de ekleyelim..

Linkte maçın kırılma anı olan krımızı kart pozisyonu ve ardından gelişen tartışmalar var:
http://www.youtube.com/watch?v=IkrOJQQ3wNg.


Ukranya milli takımı ve sert futbolları bana hiç zaman çekici gelmez. Bu nedenle komuşunun Kiev'den galibiyetle çıkması, bana ayrı bir keyif verdi. Vengelis Moras - Sotirios Kyrgiakos ikilisi, ilk maçın aksine hatasız oynadılar. Maçın adamı ise tek golü atan Dimitis Salpidis'ti. 2 hafta sonraki Galatasaray - Panathinakos maçında kontrataklarda Cisse'yle birlikte kabusumuz olabilirler.

Son olarak Henry'den geliyor: ''Kardeşim, ben elle oynamış olabilirim de hakem de işini yapsın. İnsan dediğin zaten balık hafizalı; haftaya Real'e çakarım, herşey unutulur....''

Keine Kommentare: