24.01.2010

Pazar Maclarin´dan Kisa Kisa Notlar..


Besiktas maci iptal olmus, Istanbul kar altinda..
Galatasaray macida iptal edilir diye düsündüm, kaldiki Fenerlilerin taraftar forumlarinda Galatasaray´in maci iptal ettirmek icin ellerinden geleni yapacaklarini söyliyorlardi. Birisi mesalla "Galatasaray´a dikkat etmek gerek, stad´a extradan kar getirirler iptal edilsin diye" diyordu. Bu yüzden ben Pazar günkü programimi Galatasaraysiz planlamistim. Büyük olasilikla mac iptal edilir bende aksama dogru Real Madrid, Milano Derbisi ve Afrika Kupasi maclarina bakarim dedim.
Yani sira suan Afrika Kupasi maclarindan Fildisi Sahili - Cezayir macina bakiyorum. Bakarken yazmista olayim asa yukari 10 dk önce oyuna giren Keita 30 metreden öyle bir caktiki 90 km hizla dk 89´da fileyi havalandirdi. Suan Uzatmalar oynaniyor ve Cezayir 3-2 önde götürüyor maci. Su Fildisi´nin TD´ü bana Trabzonspor´dan tanidikmi geliyor ne? Bir türlü cikartamadim neyse.. 
---
Galatasaray macina gelelim;
Galatasaray maca iyi basladi ve sol kanadimiz cok güzel oynadigini düsünüyorum. Hakan bu macta normalin aksina daha cok ileri cikinca daha güzel göründü. Rakib 10 kisi kalinca nedense hic sevinmedim, cünkü ben malimi taniyorum, 10 kisi oyniyan takimlara karsi biraz daha gevsek oynuyoruz. Neyse mac cogunlukla Galatasaray´in üstünlügüle devam ediyordu ve ben genelde Tribünlerden gelen "Sen Varya Sen" seslerini zevkle dinliyordum cünkü bu sogukta gelipte inanilmaz destek veren Taraftar topluluguna sahip oldugumuz icin kendimi bir Galatasaray´li olarak sansli hissediyorum.
Neyse maca dönelim 2. yari olmus ve Caner yine göze batiyor, Elano´ysa caktirmadan diger maclara göre daha´da iyi oldugunu gösteriyor bize. Tam "Acaba Galatasaray atarmi?" Yoksa mac 0-0 bitermi diye düsünmeye baslarken Antepli futbolcu Caner´i cok güzel yere indiriyor ve Hakem Penalti noktasini gösteriyor. Oda ne..
Topun basinda Nonda duruyor ve biz (maci izliyen herkez) cildiriyor(uz). Cünkü Galatasaray´in suan en formsuz ismini sirf moral olsun diye topun basina koyuyorsun. Iyi güzelde ya Sarp o golü atamasaydi ne olurdu? Ne gerek var? En iyisi hic düsünmiyelim.
Penalti kacmis ama Tribünler halen Shabani Nonda - Shabani Nonda.. diye inliyor (garib bir tribüne sahibiz..). Zamaninda Hakan kacirdikca tribünler "Ha - kan Sü - kür" diye inliyordu, Kral´la Nonda arasinda cok farkliliklar oldugunu bazen ne yazikki unutuyorlar. Birisi Kulübe gönülden bagliydi digeri maddi yönden bagli!
Rijkaard´i elestirmek gerekse, elestirelim.
Kardesim niye Elano´yu cikartiyorsun?
Niye oyuna "JO" girince Elano cikiyor?
Niye Nonda gibi formsuz elaman cikmazda, bu macta iyi oyunuyla dikkat ceken Elano cikar?
Neyse "JO´u" begendim. O vücüduna ragmen bu karli havada ayagina top cok güzel yakisti. Eminim bize gelecek maclarda önemli puanlar kazandiracaktir. Arda Turan cogu topu inanilmaz kötü kullansada Gol´deki ortasi cok güzeldi.
---
Kisa kisa izledigim maclari özetlemek istiyorum biraz..
Inter - AC Milan 2:0
Hakem´i cok begendim. Inter 9 kisiyle oynamasina ragmen maci 2-0 kazanmasini bildi.
Macin baslarinda AC Milan baskiliydi ama Inter birazda José Mourinho´nun sayesinde bence kazanmasini bildi. Sneijder´in atilmasi onlari %100 etkiledi. Buarada Sneijder´in Inter´e Real´dan daha cok yakistiginida söylemek gerek. Ronaldinho´nun eskisi gibi top oynamaisini görmekte son derece güzel biseydi.
---
Fildisi Sahili - Cezayir 2:2 --> Uzatma 2:3
Maca Fildisi Sahili iyi basladi ve ilk golü buldu, ilk yarinin sonlarina dogru Cezayirin golüyle ilk yari beraber´e bitti. Macin 2. yarisinda 2 takimda dengeli oynadi. Sanki sahadaki iki takimda bir üst tura cikmayi cok´da istemiyor gibi oynadilar. Dk.79´da Galatasarayli Keita oyuna girdi ve dk 89´da inanilmaz güzel bir gol atti.
Fildisi Sahili gole sevinirken Cezayir´de gol atarak durumu esitledi ve mac uzatmaya gitti. Cezayir´in uzatmanin basinda buldugu golle Fildisi Sahili elendi. Bu sonuca Avrupanin önde gelen kulübleri seviniyordur. Nede olsa önemli futbolculari geri dönüyor.
---
Getafe - Atletico Madrid 1:0
Öncelikle Getafe´nin Stadinin dolu olmamasina sasirdim. Maca dönersek mac cogunlukla ortada gecti ama yinede Ev Sahibinin hicbir zaman zorlanmadigini belirtmek gerek.
Atletico´nun önemli oyunculari extra´dan bisey yapamayinca sonucta normal oluyor. Aslinda bu Atletico´yu Galatasaray rahat rahat eler derim. Ama beni düsündüren Atletico´nun hizli forvetleri. Bizim Servet eminim zorlanacaktir.
---
Real Madrid - Malaga 2:0
Real Madrid´in macin baslarinda bukadar zorlanacagini veya Malaga´nin 2-3 önemli pozisyona girecegini eminim kimse tahmin etmezdi. Macin ilk 25 dk´sini izliyen herkez eminim Malaga, Madrid´den en azindan bir puanla geri döner diye düsünmüstür. Real Madrid´in ilk gölünün hazirlanisi cok güzeldi. Guti´nin Benzemaya güzel ara pasini Benzema tek top oyniyarak Kaká´ya vermesi ve Kaka´ninda topu hic durdurmadan Ronaldoya göndermesi güzeldi. Pozisyon okadar cabuk gelistiki Kalecinin gözlerinin halen Guti veyada Benzema´da kaldigini düsünüyorum. Macin 60. dk´sindan sonra bakmadigim icin biraz kendime kiziyorum. Ronaldo 2 gol attiktan sonra dk 70´de kirmizi kartla oyundan atiliyor.
---
Stoke City - Arsenal 3:1
Stoke City´nin ilk golünü izledinizmi? Stoke´lu futbolcunun tac atisindan gelen gol futbol adina güzel seylerdi. Stoke City isi abartmis ve her tac atisi öncesi ayni futbolcuya topu kurulamasi icin havlu veriyorlardi. Genel olarak Stoke cok istekli oynadi ve kazanmasini bildi. Tuncay´i mallesef anlamiyorum. Neden Stoke gibi bir takimda oynar? Neden yedek baslamayi kabullenir? Anlamakta zorluk cekiyorum.

Bu maclarin yani sira Wolfsburg - Köln 2:3, Trabzonspor - Sivasspor 3:1 ve Hoffenheim - Leverkusen 0:3 maclarinida izledim. Hepsi birbirinden keyifliydi izlemesi. Köln´ün deplasmanda eger 3 gol atiyorsa 3 puan almasi normal, Trabzon´un istahli oyununu begendim (Senol Günes adina dahada sevindim). Ve Leverkusen´nin Hoffenheim´e deplasmanda top göstermemesine sasirdim.

Biraz karisik oldu biliyorum ama sizde beni anlayin. Bütün günümü asa yukari 10´dan fazla maca bakmakla gecirdim. :)))

Keine Kommentare: